Pozovite nas: 067/535-437
HOSTING podrška i  odabir HOSTING provajdera

HOSTING podrška i odabir HOSTING provajdera

 

Šta treba da znate o web hosting podršci?

 

Pri kupovini hosting paketa osim svih mogućih detalja i opcija koje će Vam kompanija ili provajderi nuditi, posebnu pažnju obratite na vrstu podrške.
Tehnička podrška je jako važan element jer tehnički problemi mogu da iskrsnu bilo kada.

Dobra web hosting kompanija podrazumijava da Vam je podrška na raspolaganju 24 sata dnevno, kako bi Vam pružila neophodnu pomoć u svakom trenutku.
Kompanija koja u startu ne ponudi non – stop podršku, šalje poruku da ne radi ozbiljno i treba je izbjeći.

 

Vrste hosting podrške

 

Postoji telefonska podrška, e meil podrška ili čet podrška.

Najbolje je osloniti se na treći izbor koji je i najbrži.

Nije retkost da podrška mejlom kasni i cio dan. Dakle, kada primetite problem, izložite ga operateru i krenite u riješavanje.

 

Važnost kadrova

 

Ako je hosting kompanija ozbiljna i kvalitetna medju zaposlenima će imati adekvatan stručni kadar koji će brzo riješiti vaš problem.
U suprotnom, možete izgubiti živce dok ste na čekanju.

U tom slučaju, možda je bolje odlučiti se za direktnog hosting prodavca, a izbeći one koji se bave isključivo preprodavanjem.

 

 

 

Važnost kvalitetne podrške za uspejšnost poslovanja online

 

Najmanje želite da vaši online kupci, ako imate web prodavnicu, ili poslovni partneri, dugo čekaju na otvaranje stranice ili nikako nemogu da pristupe vašem sajtu.

Ako se desi zastoj ili mejlovi ne rade., brza i kvalitetna podrška direktno utiče na vašu zaradu ali i na renome.

Izgubićete kupce jer danas je sve manje stpjivih kupaca i posjetilaca koji su spremni na čekanje.

Otići će kod konkurencije, i možda neće želeti da se vrate na vaš sajt sledeći put kada budu tražili neku online uslugu.

Nađite hosting provajdere sa stručnom i dostupnom podrškom, koja govori vaš jezik.
Povjerenje posjetilaca od kojih živite mora biti na prvom mestu.

 

Kada podrška nije odgovarajuća?

 

Ako pošaljete email tehničkoj podršci, a odgovor ne dobijete u nekom kratkom roku, promijenite hosting kompaniju jer će u budućnosti biti sličnih problema.

 

Nivoi hosting podrške

 

Osnovni nivo je podrška od 60 minuta, koja će u roku od jednog sata primiti Vaš zahtjev i proslijediti ga drugom višem nivou podrške koju čine senior administratori.
Treći nivo su tehničari u monitoring centru koji prate rad servera, iskorišćenost kapaciteta, status mreže i slično a poslednji nivo je Data Centar gde dodijeljeni
administratori brinu o hardverskom aspektu funkcionisanja hosting mreže.

Naravno, samo ozbiljne hosting kompanije imaće ovako razvijenu mrežu podrške, pa se svakako odlučite za njih.

Poželjni kadrovi u podršci su diplomirani inženjeri informatike, i sertifikovani Zend inženjeri.
Kompanija bi stalno trebalo da vodi računa o njihovoj stručnosti i napredovanju u smislu kontinuiranog obrazovanja jer se u svijetu informatike tehnološki zahtjevi skoro svakodnevno mijenjaju.
Redovna podrška će Vam omogućiti kontinuitet i stabilnost u radu i poslovanju jer je gotovo uvijek za očekivati da će se desiti povremen problemi zbog neočekivanih ispada na serverima i na mreži.
Pomenuti problemi moraju biti riješeni u najkraćem mogućem roku, kako se nikada ne bi desilo da Vaš sajt i sadržaj budu nedostupni danima.

 

Šta treba pitati hosting provajdera pre kupovine hostinga??

 

Pre odluke o tome kakvu ćete podršku obezbijediti vašem sajtu, neophodno je da dobro ispitate predstavnika hosting kompanije.

Detaljne informacije su od velike važnosti naročito ako je sajt dio velikog poslovnog sistema i kompanije koja sebi ne smije da priušti ni par minuta nedostupnosti sajta,
jer se na taj način gube klijenti i zarada. Zato dobro otvorite oči kada birate provajdra hostinga.

Ipak, krajnja odluka i nije baš laka u moru ponuda, gotovo svakodnevne promjene cijena paketa kao i inovacija, poklona, popusta…

 

 

Gde je sjedište kompanije?  Krenimo od samog provajdera, pitajte gdje su im poslovne prostorije jer postoje provajderi koji servere drže u – na primjer dnevnoj sobi stana,
a postoje i oni koji imaju na desetine zaposlenih.

 

Kolike su cijene paketa? Naravno, treba pitati i za cijenu, mada ona ne treba da predstavja odlučujući faktor pri izboru jer u hostingu ne mora obavezno da važi pravilo – veća cijena – bolji kvalitet.

Cijene variraju od besplatnih pa preko 15 evra godišnje, i na kraju do nekoliko stotina evra za godinu dana.

 

Kakva je podrška obezbijeđena? Ovo pitanje je od velike važnosti jer najgore što može da se desi je da sajt prestane da funkcioniše,
da nije dostupan ili da na primjer email-ovi ne rade. Kada se dese ovakve situacije od presudnog značaja  je podrška koja će to odmah riješiti.

Pronadjite hosting provajdera sa stručnom podrškom koja je dostupna 24 sata dnevno 7 dana u nedelji i koja je obezbijedjena na vašem jeziku.

 

A ostali domeni? Pitajte da li možete lako da prispojite podršci ostale domene vaše kompanije,
jer neke agencije kupuju .com, .net, .org domene nekog brenda ili proizvoda pa je važno da se svi ti domeni postave, na isti kontrolni panel, kako se ne bi izgubio ni jednan posjetilac.

 

Ima li rezerve? Važno je da vaš web hosting provajder ima obezbijedjen odgovarajući backup jer se može dogoditi da nekom greškom obrišete kompletan sajt.
Rezerva omogućava povratak izgubljenog sajt u cjelosti ili u djelovima. U svakom slučaju, bitno je da sajt može biti povraćen u prethodno stanje, kao da se ništa nije ni desilo.

 

Kakva će biti dostupnost? Naravno da ne želite da vaši posjetioci pri pristupu vašem sajtu ugledaju praznu stranicu
pa je zato potrebno da zakupite hosting kod provajdera koji ima dobru uptime reputaciju, koji nema česte prekide u radu servera, već onog koji garantuje 99% dostupnosti.

 

Kako mogu da unosim izmjene u paketu? Izbjegavajte provajdere kod kojih je komplikovano i teško unijeti odredjene promjene na nalogu.
Hosting provajder mora da omogući kompletan pristup vašem nalogu kako biste mogli da dodajete na primjer mejl adrese, da promijenite konfiguraciju vašeg okruženja i tako dalje.
Najvažnije je da imate nesmetan pristup mailu, što većina provajdera i pruža.

 

Ima li dodatnih troškova? Obavezno pitajte šta konkretno plaćate i šta obuhvata paket koji ste platili.
Provajderi nerijetko „kupuju“ nove korisnike zavaljujući niskim cijenama, a zatim kasnije naplaćuju svaku dodatnu uslugu.

 

Šta ako želim da promijenim provajdera? Čak i ako vam ste potpuno zadovoljni uslugama vašeg novog hosting provajdera,
pročitajte u ugovoru o zakupu hostinga sva sitna slova da bi razumjeli kakve bi bile vaše obaveze prema provajderu u slučaju raskida ugovora i da li je on uopšte moguć.
Uvijek imajte na umu mogućnost prelaska kod drugog provajdera, ako postanete nezadovoljni uslugom.

 

Kakve hosting kompanije treba izbegavati

Iako je ponuda web hostinga sve veća i veća i pored toga što je i na domaćem tržištu sve više provajdera i kompanija koje nude hosting pakete,
nije zanemarljiv ni broj korisnika njihovih usluga koji su imali neprijatna i loša iskustva.

Nemojte biti medju njima već dobro promislite.

Lako je naći hosting provajdera i platiti paket, ali u moru informacija, dešava se da se ljudi prevare par puta dok ne shvate značaj dobrog hostinga,
pa tek iz na primjer trećeg puta uspiju da odaberu pravu stvar, i to nakon opsežnog istraživanja i informisanja.
Učite na tudjim greškama i ako planirate kupovinu hosting paketa, krenite u malo lično istraživanje i napravite crnu listu kompanija koje bi trebalo izbjegavati.

 

Osnovno pitanje je kako prepoznati kompaniju koja nudi dobar ili loš web hosting?

Dajemo Vam neke smijernice i ključne elemente na koje treba obratiti malo veću pažnju.
Ako kriterijumi nisu ispunjeni, eto odgovora na pitanje – od koga ne kupovati hosting!

 

Evo nekoliko važnih smernica na koje treba obratiti pažnju prilikom izbora hosting kompanije.

 

Tehnička podrška

Pošto problemi tehničke prirode zaista mogu da iskrsnu u bilo koje doba dana ili noći,
logično je da će poželjna kompanija biti ona koja će Vam pomoći da probleme riješite u najkraćem mogućem roku
i to tako što će biti dostupna 24×7. Kompanija koja nema podršku non-stop, na taj način šalje signal da je u najmanju ruku neozbiljna.

Osim obavezne telefonske podrške, birajte hosting kompaniju koja nudi podršku preko emaila, ili putem live chat opcije, što ima svoje prednosti,
nema čekanja, i teškoće koje imate možete odmah preneti nadležnom operateru koji će krenuti u riješavanje problema.

Provjerite podršku na sledeći način – Pošaljite email tehničkoj podršci, a ako odgovor ne dobijete u nekom razumnom periodu,
eto nagoveštaja problema i nekvalitetne podrške. Osim toga, i kvalitet odgovora i brzina reagovanja na vaš problem su bitne stavke.

Ako treba čekati čitavu vječnost dok problem ne bude otklonjen, eto kompanije za izbjegavanje jer je jasno da ne posjeduje adekvatan i stručan kadar medju zaposlenima.

 

Dostupnost sajta

Što manji procenat dostupnosti koji privajder garantuje – više razloga za izbegavanje. Minimum koji treba da vam bude ponudjen je 99% dostupnosti sajta.
Ovo je jako važno jer možete izgubiti posjetioce ili kupce i zaradu, pa i poziciju na pretraživačima uslijd nedostupnosti.

U ovom slučaju ni najbolja optimizacija sajta neće pomoći da se povratite.

 

Prostor i protok

Izbjegavajte kompanije koje Vam neće omogućiti da besplatno ili uz minimalnu naknadu prenesete svoj paket u neku napredniju varijantu ako postanete s vremenom napredniji korisnik.

Kontrol panel

Neki domaći hosting provajderi ne nude kontrolni panel, u paketu sa hostingom. Izbjegnite ih jer ćete morati da ih za svako podešavanje zovete.

 

I na kraju, pre nego što zakupite web hosting, morate se dobro informisati, pitajte prijatelje kakva su njihova iskustva.

 

 

About the Author

Comments are closed.

USPJEŠNO SARAĐUJEMO SA